Senaste Inlägg

Den perfekta julen....

Julförberedelser i all ära, men i bland kan det gå överstyr, som när Kenneth glad meddelade mej att han hittat en jättefin gran som skulle göra mej nöjd! (Kenneth vet att en av de viktigaste saker med julen är GRANEN, för mej)

Glad i hågen öppnade Kenneth dörren och släpade in, enligt honom, den jättefina granen!!!

Min mun som levde ett eget liv öppnades och stängdes flera gånger utan att ett ord kom ur!
"Vad är det som är fel" undrade Kenneth!
Jag fick då luft i mina lungor och meddelade honom att granen vart nog bra, han skulle få stå där utan prydnad,  så var det bara!
"Vad menar du?" Ville han veta!
"Att granen har alldeles för få kvistar till mina 3  flyttkartongslådor´som var fyllda av julgranskulor!!"
image754
Ut åkte granen och jag snörpte surt på mun och var nu glad att jag hade mitt eget dressingroom, där jag nu skulle kunna gå undan och surt hantera den misslyckade julen som låg framför mej!

Efter,  som jag tyckte en evighet,  då jag kände , att jag även nu,  förutom att jag inte skulle få någon jul, inte skulle få uppleva någon annan högtid eller årstid heller,  eftersom hungern gjorde att jag drevs ut ur mitt rum.
Jag hade hört ett sågande och ett borrande lite på avstånd men inte förstått vad det var, kunde ju ha varit Kenneth som byggt ett eget annex åt sig, men där stod nu granen med ett jämt lager av kvistar, som Kenneth borrat in i stammen!.........
image755
Ja då blev även denna jul en lycklig, stämningsfull,  mysig jul, med varma, glada blickar i ett lyckligt julhem, med perfekt antal grenar på granen......nästan, en halv kartong julkulor fick ligga kvar oupphängda............
image756

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback