Senaste Inlägg

En evig kamp!

Jag klev ur bilen, mötte hans ögon....

kändes som om tiden stod stilla.

Det var en kamp om vem som skulle ta första steget, om vem som skulle sänka blicken först.

Avaktande, minuterna tickade, jag rörde mej inte.

Stod som en staty, avvaktande.....

Lyfte försiktigt foten, så minimala rörelser som möjligt.

Men "han" stod där, utan att så mycket som att blinka.....avvaktande....

Tänkte att bilen började bli kall nu, motorn hade varit avstängd länge nog...

Jag kände hur kylan började tränga sig på, hur dropparna av regn kylde ner mej.

Men det var en kamp som skulle vinnas!

Visste att så fort jag lämnat positionen skulle det vara över!

En gren knäcktes.

Det var över......

Grannes katt vart rädd och stack....skönt den kunde inte värma sig på motorhuven åtminstone den här gången!

I morgon börjar kampen om igen!

image705



1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2007-12-07 @ 14:45:17
http://annacecilia747.blogg.se

Ha ha ha! Vad rolig du är! Och jag kan nästan också höra morfar säga 'fankrin, det katt-aaaaaset!!'

Men vem är den där mystiska Harry du skickar pussmunnar till? Hm....

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback