Senaste Inlägg

En middagsbjudning!

Det här med att planera tid är inte det lättaste i livet! Igår så skulle vi ha våra vänner från Juniskär på middag, kände att jag hade gott om tid till att fixa kvällens alla småsaker... kände att jag till och med kunde bryta med ett besök hos modern och ett annat ärende på eftermiddagen, men det skulle jag inte ha tagit mej tid till insåg jag kvart i sex, de skulle komma sex, pulsen måste ha varit  långt över 200!
Jag skulle fixa snittar, förrätten, efterrätten, duka,  göra blomuppsättningar och sallader, tack och lov var huvudrätten färdig!
image167
image166
För jag vill vara i köket så lite som möjligt när jag har gästerna, jag vill ägna kvällen åt att umgås!
Men det här med att ha middag och planera kvällen är ju inte alltid så lätt när man ska faktiskt göra det ätbara så nära som möjligt när de kommer, allt ska ju göras nästan samtidigt!
Men resultatet från gårdagskvällen var att vi hade fantastiskt kul,  vi skrattade så vi hade ont i våra magar och alla vart både mätta på mat och dryck!
Kvällen slutade vid 02.00 med Per-Eriks kommentar, som han läst hos någon han besökt på en broderad tavla. "En stor snopp är en klen tröst i en fattig familj!"


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback