Senaste Inlägg

Missuppfattad Gud!

Såg på  Dr House,  och tänkte på att det är många felaktiga trosuppfattningar människan har gjort åt sig själv!
Som i serien i kväll så handlade det om en 15 årig pojke som trodde sig kunna hela folk,  och det i sig är väl en sak men jag tänkte närmare på,  när han inte ville bli opererad för han trodde att Gud skulle hela honom!
Det är , tror jag som i berättelsen jag skrev om tidigare, om mannen som drunknade för att han inte såg att Gud skickat honom livräddningsbåten mm, utan han trodde att han skulle bli hjälpt på annat sätt, att man ser inte att Gud hjälper,  för man har en egen syn på vad Gud ska hjälpa en med!

Så är det nog i andra sammanhang med. Tex om man har en väldigt jobbig situation och det inte löser sig på det sättet man väntat sig så tror man att Gud inte hör bön, men han kanske hade något annat i åtanke som är så mycket större och vidsträcktare än vad vi kan se!
image575

1 Kommentarer

Postat av: Fanny den 2007-10-07 @ 00:32:28

Håller med om att förra avsnittet av House var rätt... Udda. Sådär brukar det inte vara. House är den enda serie jag följer och vart lite besviken. De var ett så mysko slut. House brukar vara smart, men nu blev jag bara irriterad på hans konstiga teotrier. Men men, en serie kan ju inte vara bäst jämt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback