Senaste Inlägg

Undsättning av oönskad hårväxt!

Härligt, härligt...min älskade "son" Olle, är back in business again!
Han längtade så otroligt efter sin kära mamma "2" så hans framtida planer fick stiga åt sidan!
Lumpen är nu ett minne blott :)

Eftersom jag har ont om tid, och i synnerhet på dagarna eftersom jag arbetar mer än heltid, som ingen tycks ha fattat!
- öhh, Malin varför kan inte du? Öhh, måste du jobba kvällar?, öhh vadå, jobbar du nästan alla helger?
JJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA och åter Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Jag jobbar dagar, kvällar, helger, storhelger mm förstå det nu!!!

Men som den väna lilla (lilla, är kanske en liten sned bild från mej!!) varelse jag är. Uppfostrad med dåligt samvete, så kommer jag alltid till undsättning vad det gäller min moder, och mina systrar, och mina bröder och mina barn och.........och, och........

Veckans undsättning var verkligen av stor vikt, att hjälpa min moder att ta bort ett litet strå som visat sej på hennes 80 åriga.....visst jag, vi kom överens om att inte skvallra, alltså lilla bumming och jag och min moder, när de ringt mej nere i kyrkstugan när jag höll på torka golv, att jag skulle avbryta allt och komma till undsättning ögonblickligen!
Evve har berättat vad som hände i sin blogg så jag refererar till henne:

Väl hemma så begav jag mig till min granne även kallad mormor gullan. Malin var där å noppade bort oönskad hårväxt från mormor och när ja sagta drog fram mobilen för att få en bild av händelsen och lägga ut på bloggen, gav grandma ifrån sej ett illtjut av panikångest! Enda reaktionen från henne på hela efermiddagen! men ja gav henne ett löfte om att ja inte skulle lägga ut nån bild på så det löste sig =D gullhönan <3

Evve berättade för mej att det var enda gången på hela veckan som en reaktion kommit från mormor, annars tyckte mormor att Evves besök var av så tråkig karaktär att hon satt för det mesta och sov!!
Vet ej om det var än förvrängning av sanningen!

Men vad ställer man inte upp på!!! Sa åt Evve att bloggläsarna kanske får för sig att det var vildvuxna murrehår jag noppat....Vi tänkte oss in i det hela och Evve gapflabbande rusade ut från mormors hus!!!
image811


4 Kommentarer

Postat av: abdul den 2008-02-03 @ 19:59:21

Nu går ni väl för långt, visa upp en 80 årig dam på detta viset. Men vig var hon

Postat av: Cilla den 2008-02-04 @ 00:04:14
http://annacecilia747.blogg.se

Va??? Näe inte har väl Olle slutat lumpen redan???? Öh....vilken bild förrensten, ha ha. Kram

Postat av: Fanny den 2008-02-07 @ 18:49:31
http://effet.blogg.se

Vilken dramatik! Men du, läs min blogg.. Jag har skrivit om en arbetskompis till dig ;)

Postat av: Fanny den 2008-02-13 @ 18:17:12
http://effet.blogg.se

Hej Malin! Skulle du kunna skicka bilderna från när morfar var med i kriget till min mail? Jag håller på att skriva ett reportag och skulle vilja haft någon av de bilderna.. Du kan väl höra av dej? Ha de bra :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback