Senaste Inlägg

EN TIMME INNAN!!!!!

"EN TIMME INNAN" förmanade min syster Evis mej att jag skulle infinna mej i kö utanför Hedbergska skolans aula.
"Men snälla, en timme, ska jag stå i en timme innan, å när hade du tänkt dyka upp? en timme innan, nä jag åker in en halvtimme innan"Upplyste jag henne.
"ALDRIG! EN TIMME INNAN, det sa mina arbetskamrater, ska vi få någon plats så är det en timme innan som gäller, och jag kommer en halvtimme före"Sa Evis med ett alldeles för bestämt uttryck.
"Men om jag blir kissis då?"Försökte jag.
"Dåååå får du väl hålla dej då!"Var det enda den kallhjärtade varelsen kunde trösta mej med.

Suckande for jag in till Hedbergska för att sälla mej i kön till Vårshowen, som skolans Estetlinje skulle visa.
När jag släntrade raskt in på Hedbergska skola, kände jag en förvirring gripa tag i mej, öh..vart var det kön var?...var det inte i Aulan showen skulle visas?........vart var all folk?......"Ursäkta, var håller showen till" Frågade jag osäkert en tant och farbror som kom precis efter mej.
"Den håller till i Aulan"
"Vart är folket, frågade jag dem"
"De kommer", svarade de mej.
Dåååå dammade det till i dörrarna och massan trängde sig in, fyllde hela skolan...och jag stod först..tryckt mot gallret, till Aulan.....först....först...upptryckt mot gallret...Ringde Evis och väsande upplyste henne att kom hon inte skulle jag dööööö av piniiiighet....åhh vad pinsamt....såg ut som om jag övernattat i väntan på att komma till en ungeshow.....Jag slet tag i tanten och farbrorn och tvingade in de framför mej och väste att de var deras skyldighet som äldst att stååå längst fram.
Tanten tittade nervöst på gubben och mumlade något om att vissa verkade vara utsläppt från psyket för tidigt.

Då behagade Evis dyka upp med ett flin...."Jasså,  du står nästan först"
"ÅHHHH VAD HADDE HON VÄNTAT SIG DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?????"
Tanten tittade befriande på Evis, som om hon kom och tog hand om galningen.......

Nostalgin gav sig hän i pausen när vi vandrade genom skolans lokaler...suck då var man ung...när man gick där....man skulle aldrig ha slösat bort en timme med att stå i kö.........ej heller att ta order av syrran.............

1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2009-02-05 @ 14:44:59
http://annacecilia747.blogg.se/

Men MAAAAAAAAAAAALIN!!! Skriver du i din blogg igen?? Hade nästan gett upp och inte kollat på länge! Vad kul, nu har jag massor med läsning att komma ikapp mig! Kram kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback