Senaste Inlägg

28 Januari 2010

Dagen började med en het diskussion på min arbetsplats huruvida en flaggstång/flaggas viktiga tradition och vördnad var av betydelse.

Vi var två läger, varav det ena lägret som försökte övertyga oss hur avgörande flaggstångens/flaggans del var för framtidens moraliska aspekt var enormt hög!

Och så var vi det ena lägret som försökte få det andra lägret att förstå att det var en betydelselös handling att överhuvudtaget ens besvära sig med att utföra en sådan onyttig handling då det fanns viktigare och betydligt mycket mer saker att ägna sin tid åt.
(typ shopping och middagar med alkoholhatiga drycker som hindrade en nedtagning av flaggan vid solnedgången)

Det andra lägret bestämde sig för att generationsklyfftan mellan oss var för stor för att vi skulle kunna samsas om våra oliktänkande!

Ja, ja det var dom som sa det!


Efter lunch fick jag det stora nöjjet att se "Bosse" göra ett vettigt handtag ;) Men han kastade nästan ner sig på backen för att inte bli föreviga i denna pinsamma situation, så att hans kollega Eva skulle få se hans förnedring.



Kvällen bestod i att ta upp kampen mot det stooora fruktansvärda snökaoset med avstängda vägar och avåkna bilar, för att skåda Hedbergskas vårshow. (Vår kändes väääldigt avlägset i kväll)

Min syster Evis som bjöd med mej hade sagt åt mej att återigen vara i tid, så att vi skulle få bra plats i kön.
Och jag hamnade som vanligt i den pinsamma situationen att stå längst fram i kön som en annan "Groopie", ensam förståss tills min syster behaga göra entré..........


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback