Senaste Inlägg

Sockerskorpor o svartvinbärssaft!

Ända sedan jag var ett litet knytt, har jag ääääälskat sockerskorpor som det är kanel på från Finland och svartvinbärrsaft, man ska doppa skorpan i saften så den blir mjuk...MUMS....

Till min stora glädje upplyste Kicki mej om att det fanns en butik som heter finska butiken i Haga, där skulle de ha såna skorpor o annat som jag brukade handla med mej när vi var i Finland, lyckan var fullständig då Kenneth o jag var dit på Lördagen :D

Så isället för sur vin och andra sötsaker, fick jag min älskade saft och skorpa! Lördagskvällen var räddad!!



Här mumsar jag på lördagen



Här några år tidigare



Måste bara lägga in denna bild som är på Evis o mej, alltså Evis är den brunhårige som slickar bordet...hon som ska vara sååå fin, vilket bordskick, tror att hon fortfarande i smyg, slickar bordet ;)


1 Kommentarer

Postat av: Margareta den 2012-01-08 @ 00:22:51

Och strax nedanför Finska butiken, sådär 150 meter bor vi......kom i håg det nästa gång Ni åker dig!!!/Hälsningar svägerskan i Haga


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback