Senaste Inlägg

Julen O Nyår 2013

Julen blev en blandad kompott av både det ena och det andra!
Eftersom Kenneth blev sämre o sämre fick jag återigen 2:à året i rad, hämta julgranen!!! (Högst okvinnligt) 

Resultatet i år blev 3 granar! En riktig å två i plast! 

I årets julspel på jobbet tyckte de att Kent och jag hade för oproffsig inställning till våra karaktärer, Maria o Josef och dockan vi använde till Jesus barnet såg härjad och likblek ut...så......



... Vi byttes ut!!!! Mia och Olof axlade de svåra väl inarbetade rollerna! ( vilket tydligen uppskattades mer än Kent och mitt väl inövade jobb med att försöka föreställa den 14 åriga Maria och 20 åriga Josef) 



 

Traditionsenligt hade vi glöggkväll, kvällen före julafton, vilket var lite mysigare än vanligt då vårat tillskott i familjen förgyller alla tillställningar :-) 












Julafton firades traditionsenligt först hos modern där hennes lilla lägenhet rymde typ 30 pers... 












Efter moderbesöket så for Mia, Olof, Isak o jag hem till Kenneth som var hängig men iaf försökte med julfirandet, hem till Klockis 
Där det var strömavbrott, men vi kunde fixa julmiddag och firande en då :-) 










Det viktigaste, vi for på julmässa i Svartviks kyrka, vilken var den kortaste mässan jag varit på, då Isak inte gillade körens sång, så vi fick göra en snabb sorti därifrån! 

Tyvärr så på annandagsjulmorgon kl halv sex, fick jag ringa ambulansen, Kenneth hade blivit sämre och fick tillbringa några dgr på sjukhuset och på sin 60 års dag! 





0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback