Senaste Inlägg

Städkväll!

När jag kör upp för "Hemmansbacken" ser jag Ann-Marie komma gående från sitt hus!
Det är så roligt att träffas,  att surra,  att gnälla för varandra!
När jag kommer fram till moderns hus kommer Eva-Lisa och Kicki!
Kicki beklagar sig hon känner sig risig,  likadant Ann-Marie!
Eva-Lisa och jag står och surrar när hon frågar vart dom andra är! Dom "gammkärringarna "står ute på bron och jämför sina sjukdomar svarar jag henne!
- Men käfften!,  hör jag Ann-Marie gasta till med skratt i rösten.
Efter en stund släntrar Lena in och vill vara med i diskussionerna!

Det är det som är syskonkärlek åtminstone för oss, att vi kan säga vad som helst till varandra och aldrig ta åt sej! Att vi kan vara oss själv, tillsammans. Bara vara!!!
Städkväll har vi varannan vecka hos mamma och vi avslutar alltid med kaffe. Tur att vi har varandra!

Mina systrar, mamma och jag efter städningens slut!
image387

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback