Senaste Inlägg

Strandraggare!

Jag mötts,  när jag kommer hem från jobbet av telefonens skorrande, får hjärtklappning ser att numret är från Erssons...Vad har jag nu gjort?
Kicki upplyser mej om att eftermiddagens sol ej får förfaras, det är bara att packa väskan!
Känns lite trångt i bilen på väg till Berga men är glad åt nya ansikten.
image315image316
När vi knuffat undan de som försökt "tagit" vår plats på stranden,  ställs det upp för fotografering!
Känns som att vara med i "Familjen Adams" Kent försöker att ragga brudar på stranden med något glänsande mellan benen........
image317
När jag tittat upp från ett av mina största intressen, att kolla i kataloger, så förstod jag vad de andra två skulle med att göra, jaga hunkar!!!
image321
image318image319
Kicki som tyckte att det gick trögt att få med sej någon sådan hem åt flickorna tog saken i egna händer, Hon helt enkelt satt och lurpassade i bilen tills det kom en yngling i typ 17 års åldern förbi, slängde upp dörren framför honom, så att han hade ingenstans att ta vägen,  och skrek åt "flickorna" att komma ur bilen, men Fanny och Emma var inte så van vid detta raggförsök så de kastade sej ner i bilen och skrek åt Kicki: "KÖR; KÖR"

När jag hade,  vrålande av skratt,  lugnat mej och fått ny luft i lungorna,  så bar det i väg till Olle som fyllde 19 år i dag.
image320

Där upplevde jag nästa raggförsök!
Jenny som inte fick annat än Bingo R intresse efter strandbilderna från gårdagens Bergavistelse, att vakna till liv försökte ragga ur yngre klassen, gick så där......

image322image323image324image325image326
Tack och lov hade flickorna Lindström bakat gott fika så att man kunde koncentrera sig på något annat....trodde jag! Lena tryckte upp sig bredvid mej, när jag stod vid fikat och undrade vad jag skulle ta, hon undrade om jag verkligen kunde äta något av "det där". tog då min kaffekopp och satte mig vid mamma som sa du håller väl dej!!!! Så var det med det fikat!
image327image333image329image330image331image332


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback