Senaste Inlägg

Bröllopstider!

Midsommarhelgen närmar sig med allt vad det innebär! Själv jobbar jag på midsommarafton, jag har en vigsel i kyrkan. Så det traditionella midsommarfirande som det ofta händer för mej får ge vika!
Men jag har ett fantastiskt jobb, som kyrkvaktmästare,  där jag får se många olika brudpar bl a.
Tänker på mina egna två olika vigslar som jag har upplevt!

Den första vigseln med Anders Wass efter konstens alla regler, pompa och ståt skulle de vara, kosta skulle det också!
Chafför först till fotografen,  med hyrd bröllopsklänning och frack, sedan till kyrkan där hela kyrkan var full av gäster sedan vidare till kusten där vi hade bröllopsmiddag som bestod av tre rätter. Sedan tal och bröllopsvals och lämpliga lekar!
image98
Vad jag minns av det bröllopet var en nervositet utan gräns, kommer inte ihåg vad prästen Sten Jernkrook sa till oss! Och att vi skulle gå tidigare, en vad gästerna gjorde, för så var seden! Och det kom surt efter= ebb i kassan!
Ingen bröllopsresa där inte!

Så mitt andra bröllop:
Kenneth hade ordnat allt tillsammans med kyrkoherden i Övermark, Finland.
Vi berättade inte för någon om att vi skulle åka dit och gifta oss.
Dagen innan mor och far for till Finland sa vi: "ta med er finkläder för ni ska följa med på något speciellt."
Så när vi kom till stugan i Övermark så for mamma och jag och hämtade bröllopstårta som mamma köpte till oss och blombuketten som Kenneth hade beställt!
När vi kom tillbaka till stugan hade några av våra släktingar kommit för att hälsa på, så vi bjöd med de chockade släktingarna!
Så på med inköpta klänningen från Italien och kostymen och iväg till kyrkan.

Vigselakten var en lång akt med tänkvärda ord utan nervositet!
Efteråt for vi till stugan och åt tårta och skålade i champange.
Bröllopsmiddagen intogs på en mysig resturang i Närpes, det var bara Kenneth och jag!
Efteråt när vi gick ut för att vänta på pappa som skulle hämta oss var det den mest fantastiska natt med ett otroligt norrsken som dansade över himlen.
Det var ett fantastiskt bröllop, vi gifte oss med varandra för varandra inte för att visa någon nånting utan av kärlek och viljan av att få vara tillsammans som man och hustru!
image100image101

2 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2007-06-19 @ 20:17:14

Åh Malin, jag älskar din blogg!! Vad vackert med ditt och Kenneths bröllop! Precis så ska det kännas. Vem behöver pengar och en massa ståtliga saker när man kan vara mycket lyckligare med enkelhet och äkta kärlek!! Så vill jag också ha det en dag! Kram på dig

Postat av: Matilda den 2007-06-20 @ 16:44:01

Tack för inlägget du o Evis skrev i min blogg, jag har nu raderat det jag skrev den dagen. Jag var bara upprörd, och då kan man lätt skriva dumma saker.
Ja jag vet att mamma har det jobbigt, och att hon bara vill mig väl. Hon lovar för mycket till allt och alla, hon borde åka iväg på spa, och bara rå om sig själv. Nu ska jag ta hand om min magsjuke son. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback