Senaste Inlägg

Ett år sedan

Ett år sedan min älskade pappa dog, ett år av saknad.

Inatt vaknade jag 04.20 och kunde inte somna om. De tre första månaderna efter pappas död vaknade jag samma tid varje morgon det var 04.28 som min pappa dog och varje morgon vaknade jag mellan 04.20 - 05.00.

Jag berörs fortfarande av hur det såg ut utanför rummet där min pappa dog. Äppelträden stod i full blom, Träden hade aldrig blommat så mycket som den försommaren. Det konstiga var att de stod i full blom natten vi for därifrån och på morgonen när vi kom dit, när pappa dött, hade alla blommor ramlat av, det låg som ett vitt bomulls täcke under trädet, inte en blomma var kvar. Det var en mycket märklig syn!

Nu i dag, ett år sedan, fanns det inga blommor på hans äppelträd!
Däremot hade några av oss varit med blommor till hans grav......

Det känndes tungt i dag, delvis gjorde väl regnet sitt, men sorgen är endå fortfarande stark! Kenneth och jag var till graven vid 22.30 tiden, det känndes så mörkt och tungt efter de dagar som varit, men då när vi är på väg hem så ljusnar det långt därborta på himmlen. Så är det ju också med livet att det kommer ju alltid en morgon efter nattens mörker.
image496
I morgon lyser säkert solen igen och fåglarna kvittrar, och naturen har fått sin näring så den kan växa sig starkare.................Så är det med livet.........................

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback