Senaste Inlägg

Försök till att fylla ett tomrum!

Min bonusdotter säger att jag försöker fylla ett tomrum med min shopping! Men jag påpekar för henne att det inte finns något tomrum en mindre någon plats i mitt hem att så mycket som få plats med en endaste liten knappnål!
Hon säger: Men Maaalin hur kan du ens tänka på att köpa något nytt!
Jag svarar henne : För att få plats med alla gamla grejer måste jag ju köpa behållare till dem och då när jag köpt det får jag ju plats med mer eller nya prylar!
Ida tittar på en liten glaskula som jag har brevid TV:m och säger: Den där då, du har ju massor av sådana saker, vad ska den vara bra för?
Men Ida, svarar jag, den har ju en liten blomma i, den är ju fin att titta på!

För så är ju livet, man behöver vackra saker kring sej, man behöver saker som man mår bra av!
Och ibland för,  som Ida säger, att fylla ett tomrum, så hittar man annat som man försöker fylla det med!

Min systerdotter Matilda, som fyller år i kväll, håller på att flytta till en ny större lägenhet, inte kommer hon att  låta bli att försöka pynta sin lägenhet med saker som hon tycker är fin och som hon mår bra av!


Sedan kan det ju faktist finnas saker i ens liv som man inte vill ha men man måste ju.....som tex en ärvd gammal byrå eller något liknande bara för att den har man ju ärvt av...

Såna saker är inte roliga, de bara stör ens inre frid....

Liksom "gamla", förståndiga systrar som försöker att tala en till rätta när man har hittat något alldeles galet..
image131

1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2007-06-28 @ 01:26:00

Ha ha ha, shopping shopping! Men du, jag förstår inte den där tävlingen om registrerings nummer! Verkar som Jenny inte gillar den så tala inte om för mig hur den funkar, hi hi. Åh vad jag längtar hem! Och I LOVE kortet från Primark! Jag var där i dag och shoppade lite billigt lite snabbt innan Mark kom! Hi hi. Kram PS: han fick bära min shopping sedan, bra karl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback