Senaste Inlägg

Förväntan!

Solens värmande strålar lyser åter på blå himmel. Förväntan över sommarens dagar ökar. Ledighet i form av semester närmar sig, man har allt framför sig!
Blommornas knoppar brister ut i all sin prakt.
Livet ligger i ens händer det är bara att sätta i gång att njuta, leva...........
Men jag ska bara....sedan när jag har.........då ska jag sätta mig på altanen och bara .........
Den här sommaren ska jag verkligen njuta av ledigheten!
image487
Hur många år, gånger har man inte sagt det! Men kanske i år...........
Om du inte förutsätter det positiva så blir du bitter. Vem vill vara en bitter gammal kärring eller gubbe?

I förrgår när jag var som tröttast efter Stocholmsresan ville Cilla träffa mej, jag ville gärna träffa henne, ta vara på de få timmarna som var kvar innan hon skulle resa tillbaka till London!
Hon föreslog en promenad och jag kännde att jag verkligen inte orkade, tyckte jag fått nog av promenerande i Stockholm. MEN, jag sa Ja! Och tack o lov för det för vi gick till kärleksstigen på hemmanet och där stod liljekonvaljerna i full blom, en av mina favoritblommor, ohh vad härligt!
Tack och lov att jag följde med vi hade en sån fantastisk mysig stund tillsamman.


I bland kan det verkligen vara tur att händelser kommer i ens väg, fina stunder att lägga intill hjärtat!

I dag var jag med mina arbetskamrater Leif, Simon och Lena till Spikarna på Alnön och åt lunch med barn och ungdomsledarna i stiftet som sommaravslutning!
Det vart ochså en stund av att känna förväntan, förväntan inför sommaren....Tur att jag följde med, hade inte tänkt tagit mej tid till det!
Dessutom fick jag se Tranviken, Guidad av Simon!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback