Senaste Inlägg

Morgonstund!

Jag vaknar av att sommarmorgonens solstrålar värmer mina ben. Jag hör Kenneths snusningar blandat med fågelkvitter. Jag slår upp ögonen, ser solstrålar titta in genom fönstret! Jag sträcker ut min hand mot Kenneth och Känner hans varma hud. Jag smyger försiktigt upp ur sängen och går ut till köket,  kl är halv sju, jag har sovit fyra timmar och känner mej så lycklig. Klär på mej en tröja och ett par byxor. Jag går barfota ut i det daggvåta gräset.

Jag andas in den friska morgon luften! Jag tar cykeln och ger mig ut på en tur!
Jag förundras över hur vacker Guds skapelse är, vilken vacker natur!
Ser ljungan ligga där stilla och spegelblank, det är alldeles tyst.förutom fågelkvitter och långt därborta en hund som skäller.
image501image500
När jag cyklar hem igen har Arild, min granne vaknat, han står och snickrar.
Han förundras också över den fantastiska natur vi har runt om oss. Han säger att han har kommit fram till att man ska ta till vara på sina dagar för man vet ej hur länge man har dom, att man ska göra det bästa av varje dag!
Jag känner att jag att jag vill göra det bästa av den här dagen, jag känner hur livet omsluter mej, jag vill leva här och nu..................................

1 Kommentarer

Postat av: Julia den 2007-06-16 @ 19:00:17
http://juwlig.blogg.se

Härliga bilder :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback