Senaste Inlägg

Skolavslutning!

Hur många har inte något särskilt minne av någon av sina skolavslutningar, jag har i alla fall minnet av kännslan jag hade när jag traskade hemåt nynnande på psalmen "Den blomstertid nu kommer med lust och färgring stor..."Jag kännde enorm frihet, lycka över att jag hade en hel lååång sommar framför mej! Att kunna få vara med mina syskon och kompisar varje dag och bara leka hela dagarna.......

I dag i Svartviks kyrka hade Alen(särskolan) sin skolavslutning. Barnen dansade in i kyrkan till sången "Du är fin"!
En sådan fantastisk oförställd glädje och lycka dessa barn visade, utan hämningar!
När de sjungit en sång klappade de händerna åt sig själva! De tyckte nog att de var jätteduktiga!
När fyra flickor sjung "Barfota utan strumpor och skor..."Ropade en liten kille från skolan med hög röst:Bra gjort tjejer! Jag satt där längst bak i kyrkan med ett leende hela avslutningen! Dom är fantastiska dessa barn!

Alens skolavlutning i Svartviks kyrka
Nu sedan jag fick barn själv har jag och mina syskon haft en tradition: Att äta jordgubbstårta hos någon av oss efter barnen gjort färdig avslutningen! Det har verkligen känts som om sommaren börjat då!
Fast ungarna nu är så stor att man inte får vara med dem på avslutningen har vi fortsatt att träffats efteråt!
Idag var vi hos Eva-Lisa!
image62
Några av kussarna, som tvingats vara med alla dessa år.Emma, Evelina, Mia och Fanny
Mammorna och uppviglarna till denna tradition!
Jag tittade på flickorna och undrade vad det skulle bli av dem när de blir vuxna, kommer dom att ha några traditioner? Vad kommer dom att minnas från sina barndoms skolavslutningar? Är det våra träffar med jordgubbstårta eller är det något annat?
Ja, man kanske får veta det någon gång........

Och inte nog med det försöker vissa "Gubbar" fortfarande stila med sina moppar på avslutningen!
De har inte förstått att den tiden är förbi! Och nu förtiden ska det vara lite större EU moppar!
image64
Kenneth och Conny vitsar med mopparna!

1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2007-06-09 @ 18:44:42

Åh Malin! Jag sitter här med tårarna rinnandes ner för kinderna. Du borde bli både författare och fotograf! Vilka otroligt fina bilder och vad otroligt fint du skriver! Alla borde läsa din blogg. Tänk att här sitter jag i London och hade helt glömt den där underbara studentdagen! Och när jag såg bilden av Mia och kusinerna blev jag så rörd. Äntligen har du fått träffa ditt barn. Vilken fin kille hon har! Saknar dig Malin, och hela vår underbara släkt! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback