Senaste Inlägg

Vem är du på arbetsplatsen?

Min syster sa att hon var en annan på sin arbetsplats än den person hon var på fritiden. Hon sa också att hon trodde att alla var det!
Men jag vill tillstå att det inte är så för alla!
Jag känner nog att jag inte behöver föreställa mig någon annan än den jag alltid är på min arbetsplats!
Men så har jag också jobbat där hela min vuxna tid!

Men ska man engarera sig i sina arbetskamrater eller ska man hålla kylig distanns?
Eller kan man var något mitt i mellan?
Jag tror att det är svårt när man jobbat många år på en arbetsplats med samma arbetskamrater att hålla sig "utanför".

Min svåger har bytt jobb han jobbar på en ny arbetsplats fast gammal!
Låter det konstigt?
Ja, det gör det nog men han jobbar kvar på samma företag fast företaget har bytt ledning!
En del av hans arbetskamrater har blivit uppsagda och en del fick stanna!
Företaget bytte namn!
Kan man klara av utan att bli nedbryten att vara kvar när man varit trogen, lojal sin arbetsgivare i ca 30 år?
Att ha jobbat med samma arbetskamrater hela den tiden?
Är inte det som att gå igenom en skilsmässa?
De har delat varandras händelser i livet som att bilda familjer, köpa hus mm

Skulle han ha hållit distans, inte delat med sig!
Orkar man det?
Håller man distans till sina vänner?
Är inte arbetskamrater just vänner?
Mina arbetskamrater är mina vänner!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback