Senaste Inlägg

Befriande Bekännelse

Det var ett ganska högljut sorl bland alla som satt runt bordet hos min syster, Lena som fyllde år i dag!

Mitt i allt liv så öppnar Glenn munnen och sa med ganska tyst stämma: 
"Jag har en bekännelse....."

Det blev dödstyst, jag nästan hörde hur ljudet av blodet som pulserar runt i allas ådror.....

Alla tittade på Glenn.......

Väntar......

"Jag vet vart Ann-Maries guldhjärta är" Sa han med eftertryck!

"VA!!!"

"Vilket guldsmycke?"
image873
Alla vi som är yngre tittade frågande från Glenn till Ann-Marie!!!
........
Glenn fortsätter:
"för 45 år sedan, så tog jag hennes guldhjärta och rååkade tappa det i ett kvisthål, i trappan upp till vinden hemma"

"RÅKADE" vrålade vi andra ut i gapskratt!
"Men det är svårt att få tag på det, pappa spikade masonitskivor över bräderna, när han höll på att bygga trappen" Sa Glenn, med ett småleende på läpparna

Alla flabbade av skratt och frågade om han haft svårigheter med att bära en så tung skuld på sig  i hela 45 år!!!

Han flinade bara till svar och gick med lätta befriande steg ut från rummet........


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback