Senaste Inlägg

Vilken rätt har du?

Vad är det som gör att vissa människor tar sig rätten att döma andra, att påstå sig veta att en annan människa har blivit annorlunda, destruktiv!

Har de funderat på sin egen roll gentemot denna människa, om det är de som påverkar den människa att bli annorlunda, eller är det ens dåliga samvete som gör att man påstår något om den personen för att dölja sin egen medverkan i det hela!

Att vara vän med någon, är det bara att ta hela tiden?
Att inte någonsin kunna ge tillbaka?
Har man inte sånt hjärta att man kanske förstår att en person har det svårt så att man kanske ska vara ett stöd i stället för att döma! Är det inte då man är en sann vän?

Om man har en Guds tro så har man än större anledning att se över sej själv!
En människa sa till mig du måste se till omgivningen, se över ditt eget!
Frågan är gör den människan det? Gör du det?
Att vara troende då ska man ha långt större hjärta och förståelse för andras svårigheter!




1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2008-04-21 @ 13:19:49
http://annacecilia747.blogg.se

Hej Malin!

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste om Glenns bekännelse!!! Typiskt han!!! Ha ha ha!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback