Senaste Inlägg

Alla hjärtans dag!!!

image814
Jag verkligen ÄLSKAR Alla hjärtans dag! Den bästa dagen på hela året!!!!

Glad i hågen for man till modern med en ask med hjärtgodisar, kommer du? firar du alla hjärtans dag?
KLART jag gör!!!!!!
image815
Höll nästan på att hinna ut innan Jenny kom, men jag sa nästan.......

Jenny ifrågasatte mina senaste förehavande och jag upplyste henne om att Alla Hjärtans Dag var viktigare än Halloween, Jul och Påsk!!!.......

DÅ vaknade modern till och ut kom ett oigenkännligt läte!!! Viktigare än JUL O PÅSK???? Vad är det du säger?`Är du från Vettet? fick jag höra från den stillsamma, (trodde jag) väna lilla varelse.

Ja, sa jag att jag tyckte att det var viktigare att ge presenter till varandra på den dagen än vid jul och påsk, för all presenthantering vid de högtiderna har tagit överhanden och högtiderna i sig missar den egentliga betydelse!
Och är det VERKLIGEN någon som tycker att man ska fira HALLOWEEN???? Vad är det för något att fira? En massa döskallar??? Såna träffar man ju annars i tid och otid ändå!!!

Jenny tyckte att för singlar,  var alla hjärtans dag en plåga!
Upplyste henne att har man inte släppt till och sett till att man har det på det torra så........får man faktiskt skylla sig själv!!!
image816

Jenny sa att om hon inte hade lärt sig att ta såna taskiga kommenterar från mej hade hon varit på psyket nu!!!!!
Lägger in bilder till Jenny för att hon kan få se hur det ha kunnat varit.........
image812image813

3 Kommentarer

Postat av: Matilda den 2008-02-14 @ 22:43:48

haha ja Jenny hatar denna dag, hahahha.

Nej det tror jag förresten inte som du skrev på min blogg... ha en bra dag du med kära moster. Kramisss

Postat av: Jenny den 2008-02-15 @ 08:14:26

Jag hatar inte Alla Hjärtans dag. Jag fick en blomma av pappa, sovlinne/shorts av mamma o en strandväska av Fanny.. + att jag fick träffa många av mina älskade släktningar igår, så jag är MER än NÖJD med gårdagen! :) Tror jag känner mig minst lika älskad av familj, släkt o vänner, som om jag hade haft nån karl att klänga på o kräva hjärt-prylar av ;p Ha en fin dag! Kram

Postat av: Cilla den 2008-02-17 @ 03:39:43
http://annacecilia747.blogg.se

Men Malin, alla hjärtans dag är precis lika påtvingat som jul och påsk!!! Det är BARA till för affärernas skull ju!!!

Och jag minns visst någon som brukade fira HALLOWEEN ganska så mycket för bara ett par år sedan, så det så! Hi hi.

Vi ses till veckan hoppas jag. (Tro inte på mamma nu igen om hon säger att jag inte har TID!!)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback