Senaste Inlägg

Skaffa dej ett liv, mamma!!!

Igår ringde jag Mia när hon var på väg hem från Jokkmokk och frågade hur det gick, var hon var, om hon inte såg någon skylt efter vägen så hon kunde säga exakt hur långt det var kvar.

-Mamma, du sitter väl inte vid datorn och stirrar på Google Earth?
-Mamma, du måste skaffa dej ett liv,  gör något,  gå och se på tv eller nåt! Jag ringer när jag kommer hem!

Vadå inge liv?

Jag ville ju bara kolla lite som när hon for upp, jag kollade ju bara...vart alla träd, vägkorsningar....mm var, så att jag kunde förvarna henne om det skulle vara någon vägsträcka som var extra jobbig!!!

Vadå inge liv?

Jag som har så mycket att göra, är så stressad i bland, att jag till och med klär på mej kläderna bak och fram och in och ut! Men jag springer mellan datorn och allt jag har att göra.....till vilken nytta?...

Jaha..Hur ska det gå nu då?........
Att det gick bra hela vägen hem, och hon hade klarat, Fast hon fick sladd och höll på att köra i diket och på två älgar, och fick stopp en halvmeter från älgarna, det är ju ingen garanti....
....det är så himla svårt att släppa taget! Att skaffa sig ett liv, ett eget liv där man inte bara gör saker åt andra, där man inte finns till tjänst åt andra hela tiden......


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback