Senaste Inlägg

Guds mirakel

Måste berätta om min syster.

Vet inte vilka som läser min blogg men vet att en del av mina syskon o andra som känner min syster Kicki....men jag vill berätta om det är någon som inte känner till henne.



Min syster Kicki fick besked i våras att hon hade en väldigt ovanlig canserform i bukhinnan, vilket skulle innebära att hon skulle gå igenom en stor, låång, svår operation på Uppsala universitets sjukhus.

Chocken vi i släkten fick var stor..livet stannade upp, Kicki, Kicki, våran Kicki!!!! Vi stod med gapande munnar och rädslan slog, välte omkull oss...jag kom ihåg att när jag fick reda på det,  gick jag in i badrummet hemma satte på duschen och bara grät och grät och alla kännslor som fanns när pappa och min bror Leif som fick en hjärntumör och dog, kom fram.

Men Kicki visade en styrka, en stoor bestämdhet att hon skulle inte dö, hon ville inte dö, det här skulle hon överleva, hon hade mycket kvaar än som hon inte hunnit uppleva.

Kicki bad alla sina vänner, familj släkt vänner alla att be för henne att be om Guds nåd....då började bönekedjan från klockis till Israel till Canada till alla möjliga som bara hade hört talas om Kicki.....och Gud sände sin förlängda arm i form av:

Haile Mahteme, kirurg vid Akademiska sjukhuset i Uppsala!



Numera kan jag berätta att han är familjen Erssons stoooora idol, liksom alla andras i vår släkt som med den otroliga operationsform han använder sig av och sitt angagemang att vilja hjälpa Kicki....i flera låååånga timmar från morgon till kväll med bara 30 min paus, arbetade han med Kicki...Hans ord till Kicki efter operationen var "Nu är din sjukdom bakom dig" Vilka stora fantastiska ord av denna skickliga kirurg...Guds förlängda arm........

TACK GODE GUD FÖR DIN OÄNDLIGT STORA NÅD

I dag träffades Kicki och jag "på andrra sidan Operationen" och vårat möte var så känslomässigt starkt som de flesta gånger är när vi träffas....Jag är så otroligt tacksam att Gud lät min älskade syster få en ny chans på denna jord.....











Usch...såg där att jag hade en väääääldigt noppig koffta...hmmm ...vart har jag lagt noppmaskinen..KENNET, KENNETH...HALLÅ............................vart är noppisen....KENNETH!!!!!!

Vänta...måste bara lägga in dessa som jag tycker är så kul.....medan Kenneth letar efter noppmaskinen......



5 Kommentarer

Postat av: Jenny den 2010-05-15 @ 16:05:29

Vilket otroligt fint inlägg Malin! O vilka fina bilder på allas vårt stora mirakel - mamma! Kram

Postat av: Kicki den 2010-05-16 @ 22:42:01

Malin - det var det finaste jag läst - mellan tårarna....

Ja, jag blir så otroligt rörd när jag läser en annans upplevelse över allt som hänt mig. Det är precis så där det var: från bottenlös förtvivlan över beskedet om min sjukdom - fram genom kampen att klara det; med Gud vid min sida och alla dessa fantastiska människors böner som bar mig genom det tunga och svåra fram till den oerhörda lycka att få höra av dr Matheme att operationen lyckats och det var bara att lämna den bakom mig - de hade "fått mig i hamn". Jag önskar alla fick uppleva en lycka av så stora mått (utan att behöva drabbas av sjukdom), en lycka över att veta att det var GUD som bar mig genom det svåra tillbaka till livet.

Tack min älskade syster.

Postat av: Fanny den 2010-05-17 @ 00:09:49
http://effet.blogg.se/

Malin, jag har funderat länge på om jag ska blogga om det här men det är så många känslor inblandade och jag tror inte att jag gör det i nuläget. Får jag länka till din blogg på min blogg?

Din ord är fantastiskt fina och bilderna också. Tack käre gode Gud för att vi får ha mamma kvar hos oss och tack Malin för detta rörande inlägg.

Det finns inte ord.

Postat av: Matilda den 2010-05-17 @ 21:57:38
http://annamatildas.blogg.se/

Vilket fint inlägg Malin. Ja det finns mirakel, och nu har vi fått bevis på det. Och bevis på att böner hjälper. Kram

Postat av: Hej, får man fråga om din syster? Hur har det gått? Har precis hamnat i samma situation (och heter Ersson...) den 2011-10-10 @ 17:35:58

Hej, får man fråga om din syster? Hur har det gått? Har precis hamnat i samma situation (och heter Ersson...) mvh Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback