Senaste Inlägg

Hjärtattack!

I godanro skjutsar jag Mia till vårdcentralen....(Lite överdrift.. lite stressad kanske..eller rätt mycket stressad, kanske...) Iaf så såg jag till min stora glädje =D Kronans apotek hade gratiskoll av blodtryck, helt perfekt eftersom huvudvärken i tre veckor som jag haft, påminde starkt om när jag hade högt blodtryck sist!
 
Denna lilla detalj orsakade mej en hel dag på sjukhuset, för från apoteket blev jag skickad till vårdcentralen och från vårdcentralen fick jag akutremiss till sjukhuset...suck...kvart över 8 på kvällen fick jag äntligen åka därifrån, efter nitroglycerin och hjärtslag som slog lugnare
(konstigt att det lugnade ner sig, med tanke på att jag tror att varenda kille under 35 var och slet i mina bobs, vart tog alla kvinnliga sjuksköterskor vägen??? vart???)
och med löftet att detta inte var slut på låååånga vägar, de skulle fortsätta undersökning av mitt hjärta vidare, en annan dag....suck....
 
 
Sååå det var inte bara denna dag som min planering havererade!
Iaf så kom fredagen med stormfart, lunchen med syrrorna fick inte missas och som pricken över i blev Mia och jag bjuden på jättesmarrigt fika av Niklas o Fanny i hans lägenhet...Vilken drömmlägenhet!!!!! ovanför Indiska med värsta härliga läget på takterassen...avis så det sved...frågade om jag fick flytta in hos honom...stackarn, undrar om han har väl haft mardrömmar hela helgen efter den frågan....
Enda nackdelen, vääääldigt trång hiss!
 
Fredagseftermiddag och lördagen gick åt till att instalera Mia i sin otroligt fina, mysiga lägenhet! Vart var alla de lägenheterna när jag flyttade från Anders???
 
 
Sen måste jag med skräck säga att jag nästan kände mig bortkommen på stan, eftersom jag inte varit där på två veckor, gick jag nästan som i en dimma, hittade ingenting!! Numera har ju Birsta varit mitt andra hem efter att ha letat möbler och andra atrealjer åt Mia!
 
 
Söndagen avslutades med att Mersan kom ut i dagsljuset!! :D Nu är äntligen våren här, med det vårtecknet! Efter en liten åktur blev jag bjuden på kaffe i husvagnen där Kenneth eldat upp med lilla vedspisen, mysigt :)
 
Det var allt för denna gång! Puss o kram o nyp i stjärten ;))

1 Kommentarer

Postat av: Cillus den 2013-04-16 @ 21:19:50

Men Maaaaaaaalin, fattar du inte VARFÖR du var kvar så länge på akuten? Ryktet spred sig väl i ilfart om dina boobs, sedan var alla tvungen att komma och klämma på sina raster och låtsas att de var doktorer som jobbade på akuten just då!! Ha ha ha!!! Lurad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback