Senaste Inlägg

Ond bråd halv Finska!

Semestern slut!!! Men........Very nice, jobbar lyckligtvis 50% den här veckan, skulle varit sorgligt annars om man inte kunnat njuta av den fantastiska sommarvärmen som behagat komma nu!

Efter en relativt lugn förmiddag på arbetet så ringde telefonen när jag kom hem på lunch. Jenny undrade om jag ville hänga på henne och Kicki till Berga! Absolut!!!!

Efter att försökt gett Jenny instruktionen och förklarat vikten av hur viktigt det är att få den ultimata parkeringen närmast ingången,  hamnade i en dispyt med Kicki huruvida det var etiskt riktigt att ställa bilen bakom någons annan eller att försöka få Kicki att flytta på stensuggorna, så fick jag Jenny att parkera i en vägkorsning!
image293

När vi äntligen lyckats tränga undan några av de massor som tycktes inte fatta att det egentligen skulle vara arbetsvecka och att de inte borde häcka på Berga, så att vi kunnat få en lugn ensam skön stund där, så hördes ett mullrande av utsvultna magar!
image294
 image295image296
Fanns bara en sak att göra ta fram det kalorifattiga fikat och sitta och suckta efter Jennys och Kickis "bullaintag". Försökte tänka som min syster Eva-Lisa, smeka mej över magen och vara glad att jag var hungrig för då skulle jag påbörja viktminskningen om jag kännde hungerkännslor!! (Funkade inte)
image297image298

Jenny ville vi skulle få ut något av Berga vistelsen, så glad i hågen skuttade hon ner till vattnet, varav vi fick jätteplats på stranden, för alla försvann när det bestealiska vrålet ekade runt Bergas strand!!!! Tydligen var det lite kallt om tårna.
image299image300image301

Som den gode make Kenneth är,  förstod han att första bantningsdagen kunde utgöra ett hot mot honom,  av sedan många gånger erfarenhet av samma visa! så han kom till Berga efter arbetsdagens slut och bjöd mej på mycket god middag i resutrangen på Berga!
image302image303

Fick sen förnyad kraft att åka och shoppa med Kicki mot kvällssidan! Hände dock en liten malör i form av att med Kickis inhandlade dynor i min hand , slog ner en stackars farbror, som säkerligen kommer att drömma hemska mardrömmar om hetsiga halvFinskor!!!!
image304


2 Kommentarer

Postat av: Jenny den 2007-08-06 @ 23:52:42

HAHAHAHAHAHAAAAAAA! MAAAAAAALIIIIN! Hur KAN du visa upp mig i bikini? Vilken "bräda" jag har ;) Otroligt roligt att läsa måste jag säga! Allt som du beskrev om dagen var ju veeeerkligen HELT sant :p Snygg bild på beach-baben Kenneth på vår filt också! Tack för idag Malin! Kram

Postat av: Cilla den 2007-08-07 @ 18:01:24

Aaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh Malin, vad underbart!!!!! Jag saknar er sa mycket, och jag saknar sommar sverige! Din blogg e underbar! Kanske, kanske, jag kommer hem till veckan, hall tummarna! Kramar Cilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback