Senaste Inlägg

Uppmärksamma syskonbarn!

När Jenny ställde sig fem centimeter från mitt ansikte,  upplyste hon mej att inte ens Brad Pitt hade blivit sedd av min totala brist på uppmärksamhet från omvärden,  när Eva-Lisa och jag satt djupt försjunken i lunchätande och skvaller!
Jenny hade gått förbi två gånger och försökt fått min uppmärksamhet men ingenting hjälpte!

Funderar allvarligt på om åldern gör sig påmind i min synnerv, men Eva-Lisa upplyste mej om att problemet med ouppmärksamheten på min omgivning infunnit sig redan i bäbisstadiet så jag kunde inte skylla på det,

kanske gjorde jag allt för att slippa kännas vid min hårdhudade systerdotter, känner mej fortfarande omskakad efter den fasansfulla upplevelsen när jag publicerade henne med valkar runt midjan!

image390image391

Svalde i allafall snabbt sista klunken av kaffet och gav mej ut ur shoppinghuset, kollade runt, med skräck om jag skulle se någon annan hotfull person i närheten, men lyckades ta mej till bilen osedd! Det var den här fredagens shopping....

image392image393

Efter en svettfylld färd  i lånad bil utan luftkonditionering, och efter besök hos modern, kom jag äntligen hem, då kom Conny på besök, efter ett tag dök hans ena dotter upp.

Freddie förstod direkt att Connys upplysning varför han åt rosenrot var ren och skär lögn, när jag upplyste henne att det stimulerade något annat och frågade Freddie om hon hört några oroväckande ljud från sovrummet, tog Conny med sin relativt oförstörda dotter hem och sa att jag inte skulle ta henne från barndomens oskuldfullhet som jag lyckats göra med de andra syskonbarnen.

Freddie vände sig om och log i mjugg......

image394

2 Kommentarer

Postat av: Jenny den 2007-08-24 @ 23:47:34

O vart är bilderna på DINA shoppingpåsar då måntro...? ;p

Postat av: Maria den 2007-08-25 @ 17:32:23

Hm.... så det är inte bara min barndom du förstört???? :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback