Senaste Inlägg

Från det ena till det andra...

Från det ena till det andra.......
Att göra rollfiguren var ansträngande,  vara värdshusvärd i julspelet på jobbet!
Med mitt minne är det svårt att komma ihåg att inte släppa in Josef och Maria.
Repliken "Här är fullt", gjorde mig verkligen utmattad!
Hade svårt att få in rätta grinigheten, testade mej runt innan föreställningen, men kände mej mest trött!
De andra verkade ha rätt "mood" för sina roller.
Marie som spelade Herodes blängde argt till när jag försökte tränga undan henne vid tårtan!
Tur att hon flinade till efteråt,  annars hade jag trott att rollfiguren satt bestående men för henne!
image710
Nästan hela ensamblen!
image711
image712
Känner viss oro för vissa deltagare! ;-)
Kattis, Lena`s dotter gjorde en stor bedrift att axla rollen som Maria efter mig. Den rollen kräver stor prestation i form av att se fruktansvärt lidande ut!
Bra gjort Kattis!

Efter att gjort den stora bedriften och avslutat andra delar i mitt arbete, mötte jag mina systrar på stan för "sis-shopping". Eva-Lisas födelsedagspresent som nu infaller på onsdag, var hjälp med shopping inför julens alla tillställningar, och då förståss skulle vi beltala för dessa outfits!
image713image714
Kan säga att efter ett tag blev även jag less!!!!
image715
Tur att man då kan gå in och vila i provhytterna!

När shoppingen var avklarade var det tomma gator, släckta affärer. alla dörrar låsta! Fast vi stod med ansikterna tryckta mot rutorna och att jag även är den som bär upp deras försäljning, så vinstmarginalerna skjutit ihöjden, släppte de inte in oss efter stängningsdags!!!
image716image717

1 Kommentarer

Postat av: Jenny den 2007-12-12 @ 14:25:13

Vilket härligt liv du har Malin.. Jobba med roliga grejer o mysa med alla systrarna! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback