Senaste Inlägg

Ingen överraskning här inte!

Det här med presenter, julklappar är ett ok i sig! Den ultimata julklappen eller födelsedagspresenten är det ju sällan man känner att man får tag i !
Men när man väl hittat den är det verkligen härligt att få ge den!

Kenneth har försökt sen jag träffat honom att vi skulle köpa något gemensamt till huset som typ en dammsugare eller något annat förhatligt tråkigt!!!

Men jag har stått på mej, sagt att jag förväntat mej något genomtänkt, romantiskt, dyrt, något som ska göra mej lycklig, något överraskande!

Men nu efter 12 år tappade jag verkligen lusten när han under en biltur frågade mej , "vad jag skulle HA till julklapp!"

Det fick mej att inse att det är förmodligen bara jag som tyckt att det varit en sport, glädje över att försöka få tag i den ultimata julklappen!

Så vi sällar oss till mängden av slentrianmässiga äktenskap och slutar med julklappen! Jag känner att den där "gemensamma julklappen" kan jag också vara utan!!!
image661

Har du idétorka inför stundande julhelgen?

Hållbara julklappsidéer som jag hittade på en typ miljösida....passar alla trista karlar kanske bättre....

image662

  • Trädgårdshjälp (som du själv lovar att utföra)
  • Ge bort pengar till en organisation vars arbete du tycker är bra
  • Hemgjord sylt,  hemlagad choklad eller något annat gott som du gjort själv 
  • Lågenergilampor- drar bara en femtedel så mycket el som vanliga glödlampor
  • Raggsockor - så att man kan sänka temperaturen inomhus
  • Utsläppsrätter - för 350 kronor berövar du industrin möjligheten att släppa ut ett ton koldioxid
  • Ge bort ett träd som binder koldioxid och minskar den globala uppvärmningen
  • En korg med ekologisk, närproducerad och eller rättvisemärkt mat
  • Teaterbesök, massage, fotbehandling eller liknande upplevelse
  • Begagnade prylar- kolla på antikvariat, loppis eller antikaffärer


1 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2007-11-17 @ 03:14:04
http://annacecilia747.blogg.se

Fyyyyyyyy vad tråkigt? Vem vill äga ett träd någonstans där man inte ens kan se det eller en lågenergilampa????? Näe tacka vet jag en rosa diamant! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback