Senaste Inlägg

Vemod

Var till Finland till vår kära stuga, för att göra ett avslut och plocka undan personliga saker och städa ur den.
Eva-Lisa, Stefan, Ann-Marie och jag.

Resan till Finland gick över till Åland med Silja line, hade en väldigt trevlig resa men som vanligt var vi alldeles för sent ute så vi hann inte ens stanna för "pinkpaus".

Första dan var vi till Halpa Hallen, Närpes kykogård, Töjby, och till Gunnel, fick besök av Margareta och hennes son. Dessutom hann vi börja städa.

Andra dagen till allas dödsångest och vråålande klev vi upp sex för att jag ställt klockan fel, sen städade vi och plockade ut det som skulle med hem till mamma, sen Halpa Hallen, K Market, Hem till Stugan där då Gunnel, Mattias,Gunnevi, Pauli,Anna och hennes unge kom på besök, sen skulle vi till Calle och Anna efter vi ätit,

Men jag körde vilse i ÖVERMARK, alla som varit där tycker nog att det är en omöjlighet, men alla i bilen asgarvade när jag hamnade mitt ut i en åker!

En timme försent kom vi fram och då fick vi skynda oss in till stig innan vi kollade huset hos Anna. Efter snabbvisiterna skyndade vi oss tillbaka för att hinna i tid till Margareta som vi var bjudna till. Sen vid 22 snåret fick vi fortsätta med det sista.
Ingen nattsömn på grund av mej,  sen i väg försenad till båten som skulle ta oss till Umeå.

Allt detta på 3 dygn!

Men under de här dagarna lades en tung hinna av vemod, vemod att mista våra barndoms lyckliga somrar, och vemod över att det kändes som att ta farväl av pappa och barn,ungdomstiden, vemod över att det är förgånget att det nya oväntade väntar.......

På Väg....


Båtturen...



Mitt älskade Halpa Halli som förgyllt många resor och tömt plånboken....



Faväl av historien.....



Vårt älskade Övermark.....



Trångt om saligheten....




Försök till leenden när egentligen tårar bara ville komma, kunde inte lägga in sista bilden på Steffe när han låste stugan för sista gången, den är för känslomässig för oss som var med....


Vemodstankar...



Måste bara lägga in en bild på de beryktade "DASARNA"


Hemma igen hos modern......

1 Kommentarer

Postat av: emma den 2009-09-24 @ 23:07:57

dags att uppdatera nu malin! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback