Senaste Inlägg

Hur jag klär mig!

Jag har ett stort intresse av kläder, alldeles för stoooort och det visar sig med jämna mellanrum, när jag hittar kläder med prislapparna kvar och kläder jag inte hade aning om att jag köpt!

Iaf så är det viktigt hur man klär sig för olika tillfällen mm, jag är väl inte den som ska lära någon hur man klär sig, med tanke på vad jag ibland har på mej...men jag brukar försöka tänka på några saker när jag gör mig iordning som tex

Sträcker du på dig, kommer du automatiskt se slankare ut än om du låter axlarna hänga framåt. Magen ser plattare ut, och kombinerar du en rak rygg med ett brett leende så utstrålar du självsäkerhet.

Och Om du är en storlek 44, ska du inte klämma dig ner i en storlek 38. Det kommer bara få dig att se större ut än du egentligen är. Kläder som är för små skär in i kroppen och ger dig extra valkar. Men: du ska heller inte köpa kläder som är för stora! Då blir du bara ett vandrande tält…

Strunta helt i vilket nummer som står på lappen, och välj helt enkelt kläder som passar. Det är trots allt hur plagget sitter på kroppen, och inte vad som står på lappen, som spelar roll.

Använd inte kläder som är lösa och breda på hela kroppen, det får dig bara att se större ut. Använd hellre kläder som sitter tight nog för att visa din figur, utan att sitta för stramt. Om du inte gillar att gå i tighta kläder från topp till tå, kan du välja att framhäva de delar du är nöjd med. Har du till exempel fina ben, kan du använda tighta jeans till en lösare topp. På så vis balanserar du klädseln och ser slankare ut.

Vilket slags material kläderna är i, spelar faktiskt också roll. Undvik material som ger extra fyllighet, som mohair, angora, bouclé, velour, mocka och flanell. Håll dig långt borta från skinande material som satin och skinn, de fångar nämligen ljuset och ger dig några kilo extra på kroppen…

Men mina kära systrar (Och spyflugor) så vet jag att jag inte alltid följer dessa råd själv, eftersom jag älskar satin och skinn och allt som glittrar.....

Här är en bild när två av mina systrar väljer kläder som jag bl a inte hunnit att använda, (kommer att komma mer inom kort eftersom jag nu håller på att rensa igen, eftersom jag inte får igen garderobsdörrarna)

1 Kommentarer

Postat av: syster nummer ett!!! den 2012-10-30 @ 12:18:25

Mig behöver ingen lära att klä, jag är perfekt ändå


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback