Senaste Inlägg

Ved!

Min man, vedhuggaren, Belosmannen, Gravelymannen, såningsmannen...min man är flera män i samma person, aldrig har jag skrattat så åt någon, ej heller med någon, som med honom.
Speciell är han, gammaldags på något vis....som hämtad från en annan tidsepok!
 
Iaf så fick han inte bara en utan två böcker av Lars Myttings bok VED. Kvällslektyren,morgonlektyren, ja, när jag än ser honom läser han den, om och om igen.....
 
"Malin" Ropar han, du måste titta här, läs här, kolla här! Här kan du lära dej hur en man är genom hur veden är staplad"
 
Och där stod det hur man skulle hitta en potentiell blivande make genom att kolla hur veden var staplad:
 :
Rak o stabil stapel: Rak och stabil man.
Låg stapel: Försiktig man, möjligen blyg eller svag.
Hög stapel: Höga ambitioner. En öppen själ. Men se upp för konkurs och slösaktighet.
Ovanlig stapel: Fritänkare. En öppen själ. Se upp för svag hälsa.
Elegant, iögonfallande stapel: Utåtvänd, men möjligen posör.
Mycket ved: Långsiktighet, trofasthet.
Lite ved. Ett liv ur hand i mun.
Klampar från grova träd: Tar livet i stora kliv, men kan överdriva och vara dumdristig.
Pedantisk stapel: Perfektionist. Möjligen inåtvänd.
Hoprasad stapel: Svag vilja, dålig förmåga att prioritera.
Halvfärdig stapel, klampar på marken: Instabil, lat, begiven på sprit.
En hög direkt på marken: Okunnig, förfallen, lat, begiven på sprit eller allt på en gång.
Gammal och ny ved om vartannat: Var misstänksam. Veden kan ha stulits och blandats in bland egen ved.
Stora och små klampar omvartannat: Förnöjsam. Att blanda in tändved bland stora klampar tyder på bra planering.
Grova,förvridna klampar från vresvuxen ved: Ihärdig. Stark vilja. Eller nedtyngd av bördor.
Ingen stapel: Inget giftasämne.
 
Så tjejer ut och kolla er mäns staplar, då vet ni vad som väntar er ;)
Själv så tänker jag inte tala om hur Kenneths trave ser ut :)
 
Förövriigt fattar jag inte hur man kan få i hop en hel bok om en vedklamp!!!!
 

2 Kommentarer

Postat av: Cilla den 2013-01-14 @ 20:11:52

Ha ha ha haaaaaa! Och HUR många KÖPER boken om ved???????? Kenneth är en speciell person det är en sak som är säker. Men vilken tur du har som fick honom. :) Kram o hälsa vedstaplarn

Postat av: Margareta den 2013-01-22 @ 19:02:18
http://margaretastankar.blogspot.se

Haha, jag tror jag vet vilken trave som stämmer in på brorsan. Kära storebrorsan..finns bara en som han :) Han blir mer och mer lik farfar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback